Sodelavci Karitas se medsebojno spoštujemo in znamo ceniti delo, znanje in izkušnje drug drugega. Gojimo čut in sposobnosti sprejemanja različnih darov in poti služenja.
Vodenje razumemo predvsem v duhu služenja sodelavcem in poslanstvu organizacije.
Vedno varujemo dobro ime Karitas.
Organizacije Karitas kot ena družina sprejemajo skupno odgovornost za ljudi v stiski in so dejavni soudeleženci karitativnih aktivnosti mreže na različnih ravneh – od od župnijskih do slovenske.
Pri tem spoštujemo avtonomijo vsake posamezne organizacije v mreži Karitas, hkrati pa dejavno podpirajo partnersko sodelovanje med organizacijami in koordinacijo na vseh ravneh za delo v korist ljudi v stiski.
Organizacije Karitas si prizadevajo razvijati kulturo osprtega dialoga, partnerskega sodelovanja, medsebojnega spoštovanja, podpore, dopolnjevanja in solidarnosti v svoji mreži tako med organizacijami kot med sodelavci-prostovoljci in zaposlenimi.
Karitas je odprta organizacija, ki se vključuje v mednarodno Karitas, v civilna, cerkvena in državna združenja ter se povezuje na nacionalnih, evropski in mednarodni ravni.
V skladu s svojim poslanstvom, načeli in vrednotami sodeluje povsod tam, kjer lahko prispeva k socialnemu vključevanju, globalizaciji solidarnosti in večji učinkovitosti pri pomoči ljudem v stiski. Karitas spoštuje avtonomijo vsake cerkvene karitativne skupine in organizacije.
Karitas se zavzema za enakopravnost med ženskami in moškimi na vseh družbenih ravneh in tudi v svojih organizacijskih strukturah.
Vodenje Karitas je torej povezano z vrednotami. Klasične vrednote oziroma kreposti pa so modrosti kot krepost mišlenja, srčnost kot krepost volje ter preudarnost kot sposobnost najti mero med uživanjem in askezo. Vsaka od naštetih kreposti pomaga človeku, da razvija naslednje lastnosti v povezavi z vodenjem:
- preudarnost: sprejemati pravilne odločitve
- pogum: ostati na pravi poti in se upirati pritiskom vseh vrst
- samoobvladovanje: podrediti strasti duhu in izpolnitvi zastavljene naloge
- pravičnost: vsakega posameznika obravnavati, kot si zasluži
- velikodušnost: prizadevati si za velike stvari, izzivati sebe in druge
- ponižnost: premagati sebičnost in iz navade služiti drugim
Karitas je ljubeča skrb Cerkve za ljudi v stiski, je glas revnih v družbi, Karitas je v službi človekovega dostojanstva.
Zato si mora voditelj v Karitas prizadevati, da bo odprt za Božji glas: »Ali me ljubiš?« in » Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe«, ob tem pa se truditi za razvijanje zgoraj naštetih kreposti, povezanih z vodenjem na vseh nivojih mreže.
Če ne varujemo dobrega imena in enotnosti Karitas, bo prva posledica izguba zaupanja ljudi.
Zaupanje pa je danes ena najbolj cenjenih dobrin na področju prostovoljstva oziroma dobrodelnosti. In če nam ljudje ne bodo zaupali, tudi mi ne bomo mogli opravljati svojega poslanstva oziroma bo to delo bistveno oteženo.
Končno s tem, ko varujemo dobro ime, prispevamo za skupno dobro. Skupno dobro pa pomeni gradnjo družbe, v kateri lahko vsak posameznik brez izjeme doseže moralno popolnost in materialno blagostanje.
Tajnica župnijske Karitas Cerknica Tatjana Lužar
Cerknica 19. 2. 2019